Rozhovor - Petra Soukupová

Bylo by fajn sem tam udělat nějaký rozhovor. Je spoustu úžasných českých autorů, kteří si určitě zaslouží naši pozornost. Dnes se nám povedlo udělat minirozhovor s Petrou Soukupovou. Dali jsme jí několik otázek, jednak o její první dětské knížce Bertík a čmuchadlo a dále o její práci na nekonečném seriálu Ulice.

Podívejte se, co nám Petra Soukupová odpověděla na naše otázky:


foto: Filip Singer
Jak probíhala spolupráce s ilustrátorem knihy Petrem Korunkou?  
Spolupráce probíhala skvěle, Petr nakreslil spoustu obrázků, z nichž většinu jsme vybrali. Myslím, že jsem mu řekla nějaké své návrhy, ale nebylo jich moc, a on je nakreslil. Všechno dodával včas a byl vždycky ochotný k úpravám

Měla jste přesnou představu co by na které ilustraci mělo být nebo měl takzvaně volnou ruku?
Já mám většinou až moc jasnou představu o svých knihách, což je spíše na škodu, protože pak toho ilustrátora trápím. Tentokrát jsem se od toho tedy oprostila a nechala to být. Kromě čmuchadla, to vzniklo po několika pokusech takové, s jakým jsem byla spokojená. 

Bertík a čmuchadlo je Vaše první knížka pro děti. Plánujete nějakou další knížku pro malé čtenáře?
Zatím neplánuji, ale myslím, že ještě někdy nějaká bude. 

OneHotBook bude vydávat audioknihu Bertík a čmuchadlo, ale také Zmizet. Posloucháte audioknihy?
Vůbec neposlouchám audioknihy. Tento formát mi nevyhovuje. Raději si čtu sama. 

foto: Milan Soukup
Co máte za povinnosti v rámci dramaturgie seriálu Ulice? Jak třeba vypadá Váš normální pracovní den? 
Moje práce dramaturga dialogů spočívá v tom, že čtu již napsané scénáře, opravuji, navrhuji nějaké změny a také kontroluji návaznosti. Můj dejme tomu pracovní den znamená, že mám dopoledne hlídání pro dítě. Pracuji tedy dopoledne v nedaleké kavárně. Pak jdu domů, uložím Marlu k odpolednímu spánku a ještě chvilku pracuju. Odpoledne máme obvykle program s Marlou. Když mám dost sil, tak ještě večer, když jde Marla zase spát. Ale to už se snažím spíše nedělat a večer si čtu nebo se dívám na nějaké seriály. 

Jaké knížky nejraději čtete?
Nejraději teď v poslední době čtu severské detektivky a knížky, co mi někdo doporučí. Četla jsem teď naposledy švédskou knihu Norský dandy a pak Kvítek karmínový a bílý, obojí bylo skvělé. 

Chtěla byste něco vzkázat svým čtenářům?
Chtěla bych, aby si knihy hlavně užili a nebyli z nich moc smutní. Někdy bývají i v životě šťastné konce.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Měsíční chvástačka 1/2

Letní host - Alison Andersonová

Poutník, čarodějnice a červ - Christopher Paolini

Asfalt - Štěpán Kopřiva