TOP knihy roku 2013

V loňském roce jsme přečetli spoustu zajímavých knížek. Pro Vás jsme ovšem vybrali jen ty, které nás nejvíce zaujaly. Sestavili jsme takový malý přehled podle žánrů. 


MARTIN
Na rok 2013 jsem si zpočátku nastavil laťku na 70 knih stejně jako loni. To jsem ji tak úplně nesplnil. Ale letos jsem si výzvu dokonce o něco navýšil a i tak jsem o několik knih přes. Teď už s tím počtem hýbat nechci. Docela zajímavé jsou různé statistiky, které Goodreads umožňuje zobrazit. Letos jsem nejčastěji četl knihy, které jsem hodnotil jako čtyřhvězdičkové. Hodně se také snížil počet young adult knih. Letos vládne fantasy, čeští autoři a komiks. Určitě se zapojím do challenge i v novém roce, ale o tom až v jiném článku.

2013 Reading Challenge

2013 Reading Challenge
Martin has completed his goal of reading 90 books in 2013!
hide

Dnes to bude především o nejlepších knihách, které jsem v roce 2013 četl. Zvolené pořadí nemá žádný význam nějaké oblíbenosti. Vybíral jsem ze čtyř kategorií - komiks, fantasy, sci-fi a horor. Samozřejmě to nejsou jediné žánry, které čtu, mohl bych dál vybírat například i z řad detektivek a thrilleru, ale co si budeme povídat - ty první čtyři jmenované čtu nejvíc. Kvalitních knih jsem letos četl hodně, ale do topky se nemůže každá dostat. Na druhou stranu je taky plno knížek, které si už chci delší dobu přečíst a prostě jsem se k nim letos nedostal. To by bylo na úvod asi vše a můžu se rovnou pustit do představování.


KOMIKS
FANTASY
SCI-FI
HOROR

Lunapark



HANČA
Za rok 2013 se mi povedlo přečíst 48 knih. Někdo si může říct, že to není nic moc, ale já si myslím, že je to docela úspěch. Výzvu jsem sice nesplnila (uniklo mi to o sedm kousků), ale i tak mám ze sebe radost :-). Stejně jako Martin mám i já nejvíc knížek ohodnocených čtyřmi hvězdičkami, ale pro Vás jsem vybrala jen ty nejlepší. Pod obrázky můžete najít odkazy na recenze.



FANTASY

YA

Co zajímavého jste v loňském roce četli vy?



Komentáře

  1. Moc hezky! Máme podobný vkus, to už vím. :) Asfalt právě čtu a vypadá to, že mě to bude sakra bavit. Pořádná řežba a výborná oddechová záležitost. Žambocha tu mám nějakého taky, ale ne to, co ty. Na to se určitě taky mrknu. A Kolo času mě teprve čeká! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavý co budeš říkat na závěr Asfaltu. Jo, koukal jsem, že máš Dlouhý sprint s ozvěnou. Půjčil jsem si ho z knihovny, ale obsahuje novelu, kterou už mám v knize Poslední bere vše (Ta už je dnes skoro nesehnatelná). Ale stejně si to znovu přečtu. :)

      Vymazat
  2. Spousta těch knih láká už jenom obálkou a názvem. Já jsem tenhle rok zjistila, že v mé TOP6 jsou z vyloženě fantasy knih jenom Měsíční zahrady od Ericsona, jinak to jsem zejména reálné knihy, krom Hunger Games. Sama se nad sebou divím, co se to se mnou děje. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Abych se přiznal, tak jsem ze seznamu četl pouze první Zámek a klíč a první Věk magie. Na to ostatní se teprve chystám, tak doufám, že něco z toho stihnu už letos. Každopádně musím pochválit, na obou stranách hezké kousky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme. :) Sám jsem taky přečetl jen ten první díl Věku magie. Hanča už má dočtenou celou trilogii. Jsem zvědavý na pokračování Zámku a klíče.

      Vymazat
  4. S Hvězdy nám nepřály souhlasím. :) Ostatní knížky jsem nečetla, teda kromě Chvíle před koncem.

    OdpovědětVymazat
  5. Na ten Asfalt narážím nějak často, asi bych si ho vážně měla přečíst :) Pěkný přehled, spoustu knih neznám, jdu se na ně mrknout podrobněji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Asfalt stojí za to. Sám si chci přečíst i další knihy od Kopřivy. Na webu je třeba volně dostupný dokončený příběh Aktivní olovo. Je to taková oddechovka.

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Bohové Olympu: Proroctví - Rick Riordan