Taje Dubaje - Emíre Khidayer


Autor: Emíre Khidayer
Překlad: Emil Charous
Počet stran: 236
Nakladatelství: Rotran

Anotace:
Má-li to má přijít, Dubaj přijde sama. Byznys, láska a vztahy v nejkosmopolitnějším městě Blízkého východu. Ambiciózní Emma přichází do Dubaje prosadit slovensko-českou IT firmu. Obklopena spletí nejrůznějších národů poznává místní i přistěhovalce. Žádnou lásku nečeká. Jak funguje zahraniční firma v mekce arabského byznysu? Jak se chovají Emiráťané, když jim do duše nahlédne cizinec? Mění Emma Dubaj, nebo Dubaj mění Emmu? Emma vás dovede za hranice vlastního nitra, ale sahá i pod závoj a masku místní společnosti. To všechno vám poví v příběhu, kde i písek dokáže být úrodný.

Z Bratislavy do Dubaje je to opravdu pořádný kus cesty. Podle aplikace Google mapy 5 674 km, když teda jedete po silnici. Vzdušnou čarou to nejspíš bude o něco méně.
zdroj: maps.google.cz
Ve Spojených arabských emirátech je sedm emirátů. Jedním z nich je Dubaj, jehož hlavním městem je originálně Dubaj. U všech emirátů je to takhle. Podívejte se, jak je Dubaj obrovská. Moc se mi líbí ty umělé poloostrovy ve tvaru palmy. 
zdroj: dubaj.navstiv.cz
A právě sem se Emma přistěhuje. Na škole studovala arabistiku, takže nemá nejmenší problém ani s jazykem ani s kulturou. Neříkám, že tu kulturu vždy schvaluje, ale ví, co by mohla očekávat.

zdroj: zssnpga.edupage.org
Emíre Khidayer vyrostla na Trnavsku a vystudovala arabistiku v Bratislavě. Jako diplomatka působila v Egyptě, Kuvajtu a Iráku a ve Spojených arabských emirátech vedla firmu. I u nás jsou dobře známy její knihy Arabský svět - jiná planeta? a Život po arabsku. Je autorkou rozhlasových seriálů Cesta po arabskom svete, Po arabsky a adaptovaného cyklu Príbehy zo Sumhuramu, který předtím vyšel knižně. Nyní přichází se svým prvním románem Taje Dubaje z edice Není všechno zlato. Více o této zajímavé autorce si můžete přečíst na jejích stránkách. *)

Hlavní hrdinkou příběhu je Emma Ubajdí. Její matka je ze Slovenska a otec odněkud z Emirátů. Taky proto se jí tolik zalíbila arabistika. Nejprve se ucházela o práci v jednom z mnoha dubajských hotelů, ale nakonec usoudila, že to v tuhle chvíli nebude to pravé. Po nějaké době se do Dubaje ale přece jenom vrací jako vedoucí pobočky jedné česko-slovenské IT firmy. Jejím cílem je prosadit svůj podnik nejen v Dubaji, ale i v jiných emirátech.

Knížka se mi líbila. Moc dobře se četla a byla zajímavá. Je fascinující podívat se pod pokličku jiné světové kultury, která je navíc tak odlišná od té naší. Musím se přiznat že když jsem si přečetla anotaci, tak mě vůbec nenapadlo, že knížka bude taková, jaká je. Původně jsem si myslela, že to bude nějaká romance z arabského prostředí. Byla jsem tedy trošku překvapená, když jsem se začetla a zjistila, že je to vlastně životní příběh jedné mladé dívky, která má ráda arabský svět a jeho jazyk. Ale i tak jsem se do knížky začetla a bylo mi docela líto, že už je konec. Ráda bych si přečetla i knížky, které u nás autorka vydala už dřív, protože její styl psaní mě opravdu zaujal. Je těžké dávat hvězdičky, protože je to úplně jiné než to, co normálně čtu, ale přece jenom jsem se nakonec rozhodla pro 4 hvězdičky. Knížku bych rozhodně doporučila každému, kdo bude mít zájem si ji přečíst.


zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz
Na závěr bych chtěla poděkovat internetovému obchodu Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku knihy Taje Dubaje.




*) Zkrácený životopis je součástí knihy

Komentáře

  1. Taky jsem ji četla, zrovna minulý týden a bohužel mě nezaujala ... pro mě byla knížka spíš taková "chvástačská" a nudná, je vidět, že co člověk, to jiný názor... :) Jinak ale musím konstatovat, že máš super napsanou recenzi..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-). Jsem ráda, že se ti moje recenze líbila. Dlouho jsem přemýšlela nad tím, jaký tomu dát formát, protože to není úplně klasická knížka.

      Jinak mě mrzí, že se ti knížka nelíbila, ale máš pravdu s tím, že každý má jiný názor. Také jsem zastáncem toho, že když se knížka líbí jednomu, tak se zároveň musí líbit druhému.

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Sněhové vločky - Caitlin Sainio