Co by kdyby... #2



Co by kdyby je projekt od Suši, který má vždy nějaké téma na přemýšlení. Kromě samotného textu může obsahovat třeba i fotky, ale to už záleží na každém blogerovi.

Co bys dělal/a, kdyby ti začal hořet dům a tys měl/a možnost odnést maximálně tři knihy?

Hanča
Pokud by bylo možné oheň uhasit, zkusila bych to, abych zachránila všechny. Mám ráda svou knihovničku a moc nerada bych se vzdávala své milované sbírky knížek. Kdybych ale měla vybrat tři, bez kterých bych se neobešla, tak by to bylo určitě dost těžké. Důležitá otázka zní: „Jak mám vybrat jen tři knížky, když moje nejoblíbenější příběhy jsou v sériích o třech a více dílech?“. Téměř neřešitelný problém. Jen jednou knížkou jsem si stoprocentně jistá, a je jí Polibek pro Annu. Už několikrát jsem říkala, že jsem se do ní zamilovala a že je to jedna z mých nejoblíbenějších. Další knížkou by byl nejspíš Forrest Gump, protože jsem ho dostala od Martina k dvacetinám. Vlastně to byl první dárek, který jsem od něj dostala. Knížku mám moc ráda. Byla jsem překvapená, že je tam toho víc, než ve filmu. Film je hodně dlouhý a knížka zase nemá nějaké šílené množství stránek. Některé filmy řeší spíše opačný problém - knížka je tlustá a ve filmu toho moc není. Ale ta třetí knížka byla opravdu oříšek. Mám ráda všechny svoje knížky. Dlouho jsem přemýšlela a nakonec jsem vybrala Divergenci. Sice to není jednodílná knížka, ale příběh má všechno, co od dobré knížky požaduji. Napětí, lásku, smutek i překvapení. Co víc si přát. Knížka se mi moc líbila a ráda si ji někdy přečtu znovu. Takže si to shrňme. Kdybych měla zachránit pouze tři knížky, tak by to nejspíš byly Polibek pro Annu, Forrest Gump a Divergence. Pro co bych se ale rozhodla, kdyby šlo do tuhého? Kdo ví.


Martin
Tak to je tedy pěkně těžká otázka. Spíš bych řešil jestli to můžu vlastními silami uhasit nebo musíme rychle ven aby se nám s Hančou nic nestalo. Popravdě řečeno bych se takové situaci nejraději vyhnul a dům by pěkně nepoškozený existoval dál. Ale na to se tady teď nehraje, přejdu tedy k odpovědi.

Doma mám knížky, které se mi opravdu líbí a ztráta kterékoliv z nich by mě zamrzela. Některé jsou vzácné tím, že jsem za ně dal větší množství peněz, jiné mají podpis a nebo jsem je dostal od někoho blízkého. Také je trochu problém, že plno knih patří do nějaké série a ten limit (tři knihy) by leckdy nestačil ani na celou jednu řadu. O první knížce mám celkem jasno - rozhodně bych si odnesl knihu Mariňáci od Roberta Fabiana, protože mám číslovanou edici s podpisem autora. U druhé knihy to ovšem bude těžší. Samozřejmě bych rád vynesl z hořícího domu i jednoho Kulhánka, ale tady přichází kámen úrazu, protože třeba Noční klub nebo Cesta krve jsou dvoudílné (a to ani nemluvím o čtyřdílné sérii Divocí a zlí). A teď je otázka jestli mám vzít některou ze starších knih, které jsou dneska vzácné nebo novinku. Nakonec bych asi vzal Vyhlídku na věčnost, která má moc pěknou obálku namalovanou přímo pro příběh (tím se můžou pyšnit ještě Divocí a zlí) a navíc jsem jí dostal od Hanky. A poslední kniha? Přiznám se, že tady vůbec nemám jasno jaká kniha by měla být ta závěrečná. Vzhledem k tomu, že předchozí místa obsadili čeští autoři, mohl by být alespoň ten poslední od někoho ze zahraničí. Ehm..tím jsem si to vyloženě usnadnil. Po delším váhání jsem si prošel seznam přečtených knih na Goodreads a mám tu vítěze. Jedná se o knížku Ílion, která má sice ještě jeden díl, ale co se dá dělat.



Jaké tři knihy byste vynesli z hořícího domu vy?


Komentáře

  1. Divergenciu mám aj ja veľmi rada, no neviem či by to bolo presne to, čo by som zachránila. U mňa určite Harry Potter 4 a nad ďalšími by som ešte musela rozmýšľať 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je těžké vybrat jen tři. Zvlášť, když máš ráda všechny, jako je to u mě.

      Vymazat
  2. Přesně tak, vybrat jen 3 je skoro nemožné. No a právě když, jak píšeš Hani, jsou mé oblíbené knížky psané v několikadílných sériích. Ale i tak bych asi vzala díl od každé série, ať mám z každé aspoň něco :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ideální by bylo, kdyby knihovna byla skládací a v případě potřeby zmáčkneš knoflík a ona se zbalí do něčeho malinkého, jako to bývá ve filmech. I když tam se většinou rozbalují plně vybavené stany :-).

      Vymazat
  3. Annu bych taky zachránila, u Divergence bych musela dlouho váhat, ale spíš bych vybrala něco jiného. Forresta Gumpa jsem nečetla, ale jestli je podobný filmu, musí být skvělý!
    A pokud jde o Martinův výběr... v tomhle žánru se moc neorientuji, ale určitě jsou to úžasné knížky! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Ta, která tančí s draky - Lucinda Hare

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø