Filmové zpracování


Toto meme má na svědomí Luu a u nás na blogu bude vždy ve čtvrtek. Pokaždé bude nějaké dané téma a na to společně vypíšeme seznam deseti bodů.


Filmové zpracování

1. Koralína
Animovaný horor? Ano. Knižní předlohu jsem zatím nečetl, ale rád bych to napravil. Navíc existuje i komiksové zpracování.

2. Hvězdný prach
Knižní předlohu psanou Neilem Gaimanem jsem četl, ale až po shlédnutí filmu. Obojí určitě stojí za to.

3. Zelená míle
Příběh je natočený podle stejnojmenné knihy od Stephena Kinga. Přiznám se, že knihu jsem bohužel ještě nečetl, ale rozhodně se to hodlám napravit. Příběh je to opravdu smutný, ale výborný.

4. Vykoupení z věznice Shawshank
Film je natočený podle novely od Stephena Kinga, ale tu jsem zatím bohužel nečetl. Andy přichází do vězení jako podezřelý z vraždy a tam se seznamuje s Redem, který je odsouzený doživotně. Příběh o přátelství, který si určitě zaslouží pozornost.

5. Hobit
Moje oblíbená kniha se dočkala i filmového zpracování od Petera Jacksona. Volejte sláva a tři dny se radujte!

6. Deník princezny
Knižní předlohu jsem ještě nečetla, ale knížky mám doma. Jsem zvědavá, jestli se knížka podobá filmu, protože Deník princezny i další díly filmu jsou prostě skvělé :-).

7. Karlík a továrna na čokoládu
Předlohu jsem také nečetla, ale máme ji doma. Film je prostě skvělý. Možná je to kromě jiného tím, že Johny Depp hraje excentrického Willyho opravdu skvěle. Ale i další postavičky jsou super. Třeba umpalumpové. Super.

8. Forrest Gump
Tak tuhle předlohu jsem pro změnu četla a moc se mi líbila. Docela mě překvapilo, že v knížce je toho o tolik více než v filmu, i když ten má necelé 3 hodiny. To je opravdu dost na to, jak dopadli jiné filmy u mnohem silnějších knih.

9. Saturnin
Knižní předlohu jsem opět nečetla, ale film prostě miluju. Oldřich Vízner je jako Saturnin prostě geniální a mě konkrétně se prostě neokouká. Saturnin je prostě úžasný.

10. Eragon
A nakonec jedno ne moc povedené filmové zpracování. Knížku jsem četla a to je nejspíš kámen úrazu. Kdybych si knihu nezamilovala, tak mě film neznechutil. Ale co se dá dělat. Knížky jsou tak skvělé, že film oželím.

Pořadí neurčuje oblíbenost jednotlivých zpracovaní a je pouze podle toho co nás zrovna napadlo. Žebříček sestává z oblíbených filmů až na ten poslední. Jinak opět platí to co u prvního článku Top týdne - vynechali jsme takové fenomény jako Harry Potter nebo Percy Jackson. Přesto se do žebříčku tiše proplížil jeden nejmenovaný hobit (podezříváme ho z použití kouzelného prstenu).

Komentáře

  1. Hobita som nečítala ale videla skvelý film 8)
    Eragona som nečítala ale videla film, ktorý s ami veľmi páčil 8)
    Denníky princeznej som čítala len 1. diel zatiaľ a sú skvelé, ale film je viac zhustený a vynechané sú nepotrebné veci, filmy mám asi radšej 8)
    Všetky filmy Johnnyho Deppa sú skvelé a továreň na čokoládu je super film 8)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Ta, která tančí s draky - Lucinda Hare

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø