Krvavá romance - Věčná touha - Alice Moon


Autor: Alice Moon
Překladatel: Michaela Škultéty
Počet stran: 240
Název série: Krvavá romance
Pořadí v sérii: 2
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Sára nyní zná Dustinovo temné tajemství. Je nesmrtelný a touha po lidské krvi ho postupně mění v monstrum. Zachránit ho může pouze pravá láska. Po smrti spolužačky Anny však Dustin zmizí a Sára, přesvědčená o tom, že jen ona ho může zachránit, se vydává do lesa za ním. Zde se ale skrývá krásná Emilia, kterou Dustin zradil a ona přísahala pomstu. Jaké nebezpečí Sáře hrozí? Převáží v Dustinovi jeho stále ubývající dobrá stránka, aby Sáru zachránil?
Zdroj(obálka i anotace): www.fragment.cz
Po Annině smrti Dustin utekl do lesa a nyní se skrývá v jedné opuštěné chatce u starého kamenolomu. Sára na něj nemůže zapomenout a pořád přemýšlí nad tím, jak by mu mohla pomoci. Vydává se tedy do lesa, kde se potulují velmi nebezpeční pytláci a policisté, kteří po nich pasou. Pytláci ale nejsou  to nejnebezpečnější, co jí může v Canyon Forest potkat. Potuluje se tam šílená upírka Emilia, která baží jen po Dustinově zoufalství a jejím hlavním cílem je ošklivě ublížit Sáře. A to je vlastně všechno, co můžu říct, aniž bych prozradila něco důležitějšího. Vím, že to zní skoro jako anotace, ale ta je tentokrát dost přesná a říká všechno, co může.

Alice Moon se narodila ve Spojených státech, ale nyní žije se svým přítelem v Německu. Pracuje jako překladatelka a píše YA fantasy s názvem Krvavá romance, jejíž téma ji napadlo na procházce wisconsinskými lesy.

Hlavními postavami jsou zde Sára a Dustin. Sára si prošla nedávnou smrtí otce a nyní i jedné spolužačky a to je pro ní docela těžké. Navíc si dává za vinu, že s otcem nebyla v jeho poslední chvilce a proto se jí zdají noční můry, kde ji ta vina celou pohlcuje. To je nejspíš hlavní důvod, proč je taková osamělá a zamlklá. Dustin je od první chvíle asi tak záhadný jako každý upír v YA knize. To znamená, že vůbec. Jeho "záhadnost" odhalí každý, kdo přečte prvních pár stránek knížky. Někoho už to ale může napadnout ze samotného názvu prvního dílu a po přečtení anotace už máme jasno úplně. Kromě toho, že je Dustin průhledný jako čerstvě umyté okno, mi tak trošku připomíná Edwarda. Snaží se od Sáry držet co nejdál, aby jí neublížil, ale nakonec jí stejně prozradí své tajemství, což je vlastně opět dost podobné Stmívání. 
Další důležitou postavou je May. Je také dost zamlklá a proto se nejspíš skamarádily se Sárou. Rozdíl mezi nimi je jen v tom, že May Dustina dost nesnáší a v téhle knížce se dozvíme proč a také nám vysvětlí, proč je taková, jaká je. To ale samozřejmě nebudu prozrazovat, protože bych vám zkazila zajímavý životní příběh. Pak se zde objevuje také Jonathan, který je zamilovaný do Sáry, ale ta jeho city neopětuje (nebo možná ano, sama neví). Zdá se ale, že se z něj ve třetím díle vyklube pěkný zloduch, to je ale jen můj subjektivní názor.

Ještě pár slov k obálce. Možná už jste si ho přečetli minulý týden v meme Posuď knihu podle obalu. Obálka se mi nelíbí. Je divně zelená a navíc ta slečna mi silně připomíná Laru Croft. Je prostě divná. Ta originální je lepší. Jediné, co je na ní pěkné, jsou ty růže na okraji.

Takže celkový názor na knížku je kladný. Postavy jsou zajímavé, ale zdají se mi dost podobné Edwardovi a Belle. Tady se ale navíc vyskytuje May, která je docela zpestřením. Konečně hlavního hrdinu všichni nemilují a neopěvují jeho krásu a dokonalost. Také se mi moc líbí myšlenka, že pravá láska upíra vrátí zpět do života. Ale upřímně, přijde mi trochu přitažené za vlasy, že se tak hrozně moc milují. Vždyť spolu mluvili všehovšudy dvakrát a sami spolu byli tak maximálně jednou. A to ještě bylo v minulém díle. V tomhle se setkali jen jednou a to úplně na konci. Láska na první pohled je skvělá věc, ale potom se lidé většinou scházejí, poznávají se a tak. Tihle dva o sobě neví naprosto nic. Teda kromě toho, že Dustin je upír. No nic, co se dá dělat. Nevím, co autorka zamýšlela koncem. Jestli to má nalákat na další díl, tak mě to spíš docela naštvalo. Můžou se najít lidé, kterým se to bude zdát jako gradace napětí, ale mě to tak prostě nepřišlo. Poslední věc, která mi trošku vadí je, že je všechno takové moc průhledné a docela předvídatelné. Jinak je ale knížka dobrá. Taková naprosto normální oddychovka, u které opravdu nemusíte moc přemýšlet. Lépe řečeno vůbec. takže knížce dávám 3 hvězdičky. Možná si můžete říct, že potom, jak jsem vychválila první díl, je to ode mě málo, ale zase chci být spravedlivá k ostatním knížkám. Polibek nesmrtelnosti byl jednou z mých prvních recenzí a hvězdičky jsem začala používat až později. Navíc (je to divné, ale je to tak) se mi první díl líbil víc. Navíc jsem si to pořádně promyslela a knížka je vzhledem k těm lepším opravdu docela průměrná. Ale zase je o fous lepší než ten zoufalý průměr. Hlavně kvůli té zajímavé přeměně zpět na člověka. 

A ještě poslední myšlenka. Vím, že v dnešní době se to nenosí a nejspíš bych se tím asi neměla chlubit, ale Stmívání mám opravdu ráda a tohle je taková nepovedená napodobenina. Ale třetí díl série si "ze studijních důvodů" přečtu. Jak už jsem jednou řekla, u téhle oddechovky si nemusím namáhat mozek a to se někdy opravdu hodí.


zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz

Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Poutník, čarodějnice a červ - Christopher Paolini

Asfalt - Štěpán Kopřiva

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Petrademone: Kniha bran - Manlio Castagna