Bájná pečeť - Věk magie - Bernd Perplies


Autor: Bernd Perplies
Překlad: Vladana Hallová
Název série: Magierdämmerung (? soumrak kouzelníků ?)
Pořadí v sérii:1
Počet stran: 424
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Svět se mění. V troskách bájné Atlantidy, hluboko pod hladinou moře, rozlomila skupina kouzelníků prastarou pečeť, aby vyhlásila počátek nového věku magie. Dochází ke znepokojivým změnám, které mohou mít za následek ničivý chaos. Podaří se mladému reportérovi Jonathanovi odhalit tajemství starého Londýna, za jehož zdmi se ukrývají bájné bytosti, duchové a lidé s nadpřirozenými schopnostmi? Jak s tím souvisí smrt jednoho z největších kouzelníků? A je ještě vůbec šance na zvrácení osudu a záchranu světa tak, jak ho známe? 
První díl napínavé trilogie.
Zdroj(obálka i anotace): www.fragment.cz

Prolog vypráví o ponorce, kde se kouzelník Victor Wellington spolu se svým učedníkem, milenkou a svým mecenášem, pokouší najít bájnou Atlantidu. To se jim podaří a rozlomí tajemnou pečeť, která ukrývá prazdroj magie a odstartují tak mnoho nepřirozených věcí, které nemají s normálností společné ani to nejmenší. Poté se příběh rozděluje do několika větví. První se zaměřuje na Jonathana, druhá na Kendru, jejího dědečka a na jejich cestu ze Skotska do Londýna. Dále, už ne tak často, se zde objevují kapitolky, které objasňují, co se stalo po rozlomení pečeti s Wellingtonem a další divné události, které to odstartovalo. 
V první kapitole se odehraje souboj mezi Dunholmem, nejvyšším mágem řádu, a Francouzem, lovcem kouzelníků. Bohužel Dunholm je smrtelně zraněn, ale než zemře, přivolá k sobě novináře Jonathana Kenthama a předá mu část své moci, která je koncentrovaná v prstenu, jež má Jonathan ochraňovat. Mág mu ještě stihne říct, že se stanou nebezpečné věci, a že má věřit pouze třem lidem. A právě jeden z nich, Randolph Brown, ho objeví poté, co omdlel po obrovském přívalu magie. Vyhledají spolu Jupitera Holmese, dalšího člověka, kterému smí věřit. A také samozvaného odborníka na všechno. Všichni tři společně odhalují tajemství, které obestírá ten náhlý vzestup magie po celém světě. Zároveň s Jonathanovým odhalováním tajemství se Kendra spolu se svým dědečkem vydává na cestu do Londýna, kde se chtějí setkat s Dunholmem. Bohužel se k nim zatím nedoneslo, že zemřel. Cestou prožívají nějaká ta dobrodružství a nakonec jim jde i o holý život. Sami si přečtěte, co se bude dít dál, protože já už víc neprozradím. Myslím ale, že budete překvapeni tím, kdo všechno nakonec patří k Úsvitu magie.

Bernd Perplies je německý spisovatel, překladatel a novinář. Rovněž je součástí překladatelského týmu románů Star Trek. Jeho první kniha Sohn des Fluchbringers z trilogie Tarean vyšel v roce 2008. Jeho nová série Magierdämmerung je rovněž trilogie a její první díl vyšel letos v nakladatelství Fragment. Knihu bych zařadila do žánru Steampunk fantasy.

Hlavních hrdinů je zde několik. Zaprvé je to Wellington, kterému se podaří vystavit svět obří dávce magie a vede hnutí Úsvit magie, které hodlá převrátit všechny doposud platné principy magie naruby. Zadruhé je zde Jonathan Kentham, který dostává svou moc od umírajícího Dunholma a stává se "tajnou zbraní" proti Úsvitu. Zatřetí je tu Kendra, která díky magické erupci zesílí své schopnosti a se svým dědečkem se vydává do Londýna, aby prodiskutovali s Dunholmem příšernosti, které se dějí. Bohužel ale neví, že Dunholm zemřel, takže se vlastně vydávají vstříc neznámému. Dále je tu Randolph a Holmes. Všichni jsou pro tento příběh důležití a bez nich by to prostě nešlo.

Musím popravdě říct, že jsem se do knížky nemohla pořádně začíst. Je sice pravda, že ubíhala rychle a ani jsem nevěděla jak jsem se dostala ke sté stránce, ale bylo to takové dost složité. Věty přecházejí ve složitá souvětí a často jsem se musela vracet zpátky, abych pochopila, co tím chtěl básník říci. A navíc ten květnatý jazyk z předminulého století mi taky moc nepomáhal. Navíc jsem první polovinu knížky marně hledala napětí, které slibuje anotace. Počáteční souboj by možná mohl být napínavý, kdyby člověk už dopředu nevěděl, že ho Dunholm prohraje. Takže jsem byla mírně zklamaná. Ale druhá polovina mi to vynahradila, protože jakmile začali rozplétat prastaré tajemství, začalo se konečně něco dít. A konec byl vyloženě k prasknutí. Jsem zvědavá, co se bude dít dál, protože kniha skončila opravdu velmi velmi otevřeně. Ale vzhledem k tomu, že je to trilogie, jsem to trochu čekala. Také jsem zvědavá, jestli se zde rozvine také nějaká romantická linie. Já  jsem na romantiku hrozně ulítlá. V téhle knížce jsem si ji ale neužila. Je sice pravda, že Johnatan je okouzlený jednou slečnou, ale vzhledem k tomu, že se to odehrává v předminulém století, kde se velmi dbalo na společenské postavení, má poměrně malou naději, že se jeho vyvolená nakonec stane jeho ženou. Uvidíme, co se bude dít v příštích dílech. 

Konečné hodnocení:
Jak jsem již řekla, překlad se mi vyloženě nelíbil. I když, jestli to takhle složitě napsal autor, tak asi překladatelka neměla moc na vybranou. První polovina knihy byla trošku nudná, ale zato knížka rychle ubíhala. Řekla bych, že je to takový zlatý střed. Takže bych knížce dala 3 hvězdičky a doufám, že další díly budou o něco lepší.

zdroj: www.veeeebookshelf.blogspot.cz

Na závěr bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.


Komentáře

  1. A to překladatelka autorova složitá souvětí dělila na kratší věty - pokud to aspoň trochu šlo... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je pro mne opravdu zajímavá informace. Já jsem si říkala, že ty dlouhé věty budou zřejmě autorovy :-)

      Vymazat
    2. Jj, je to tak, jsou jeho :-)

      Vymazat
  2. Můžu se zeptat, jak se mužu přihlásit, abych hodnotila kdnížky ? dost mě baví číst, a mám pocit, že je dokážu i posoudit :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No konkrétně do Fragmentu stačí napsat, že bys měla zájem recenzovat a pak si už jen stačí buď založit blog nebo se s někym domluvit, že budeš přispívat s nim

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Letní host - Alison Andersonová

Měsíční chvástačka 1/2

Saturnin - Zdeněk Jirotka