Velikost L - Pár kilo navíc nikoho nezabije - Meg Cabot


Autor: Meg Cabotová
Překlad: Lucie Johnová
Počet stran: 383
Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: BB/art


Hlavní hrdinka Heather Wellsová, zapadlá hvězdička hudebního průmyslu, nastupuje jako zástupkyně vedoucí koleje - pardon domova pro mládež :-). Potom, co musela odejít ze světa hudby, trochu přibrala. Proto teď nosí velikost L - velikost, kterou nosí většina Američanek. Bydlí s Cooperem, bratrem svého bývalého, který ji vzal k sobě po tom, co odešla z nahrávací společnosti a její matka utekla se vším, co Heather vydělala. Ona je však naprosto spokojená jak se svým vzhledem, tak se svou novou prací. Byla by ještě spokojenější, kdyby si její "domácí" Cooper všiml, že je žena a ne jen spolubydlící. Jednoho dne, asi 3 týdny po jejím nástupu do studentského domova se na dně výtahové šachty najde mrtvá dívka. Závěr policie je, že se bavila surfováním na výtahu. Heather je však divné to, že dívka byla v prvním ročníku, nedávno našla prvního chlapce a celkově byla tichá a uzavřená, a přesto vyhledala právě tuto nebezpečnou zábavu. Po týdnu je ovšem nalezena další dívka. Smrt za stejných okolností. A její život se úplně shoduje s životem první oběti. To je ještě divnější. Ovšem policie to opět uzavře jako nešťastnou náhodu. A to se Heather nelíbí. Nevěří tomu, že by takhle mladá děvčata mohla surfovat na výtahu. Zvlášť, když jedna z nich se neskutečně bála výšek. Heather tedy začíná pátrat na vlastní pěst. Trošku jí to usnadňuje i fakt, že Cooper je soukromý detektiv a nějak se jí podaří ho přesvědčit k tomu, aby jí pomáhal. I když ze začátku jí ani on nevěří, čím dál se dostávají v případu, tím větší nebezpečí Heather hrozí. A tak se i Cooper přesvědčí o tom, že Heaher si nic nevymýšlí. Podaří se Heather a Cooperovi všechno rozluštit? Kdo je záhadný vrah ze studentského domova? A zamiluje se Cooper do Heater? To už si musíte zjistit sami.

Tuhle knihu jsem si vybrala hlavně proto, že ji napsala Meg Cabot. Všichni říkali, že píše úžasně, takže když jsem ji viděla v Levných knihách, nemohla jsem odolat. A musím říct, že jsem rozhodně neudělala chybu. Všichni, kteří říkali, že Mag Cabot píše skvěle, tak měli úplnou pravdu. Sice jsem se napřed nemohla začíst. Prvních pár stránek mě opravdu nebavilo. Ale pak když se začalo něco dít, tak jsem se do příběhu začetla a nemohla jsem se odtrhnout. Knížku jsem přečetla asi za dva dny, což je u mě snad rekord. Příběhem jsem naprosto nadšená. Na začátku mi sice trochu vadilo, že všechno prokládá svými myšlenkami a vzpomínkami, ale pak jsem si na to zvykla a u některých myšlenek případně představ jsem se opravdu pobavila. Zvlášť když si představovala jak z Coopera strhává oblečení, a to pěkně prosím zuby. Opravdu vtipné. A také mě opravdu překvapil konec. Člověka, který vraždil, jsem prostě nepodezírala. Sice o sobě nemůžu říct, že bych byla nějaký geniální kriminalistický mozek, ale znáte to. Občas se prostě vrah prozradí sám někde na začátku, jen si to vyšetřovatel neuvědomí. Ale tady jsem prostě netušila až do samého konce. A také musím pochválit autorku za  napínavé scény. Kdo četl, ten ví. Kdo ne, tak nebudu prozrazovat. Ale musím říct, že jsem opravdu tajila dech. Musím říct, že jak knížku, tak autorku jsem si zamilovala. Co nejdříve bych si chtěla pořídit druhý a také další díly z této série. 

Konečné hodnocení je, že knížka byla skvělá. Takže bych jí určitě dala pět hvězdiček. Opravdu se mi to moc líbilo a také jsem se  zasmála, což je určitě plus. Další plus je za napínavé scény. Knížka byla prostě úžasná. 

zdroj: veeebokshelf.blogspot.cz

Určitě jste si všimli, že tohle není obvyklý žánr, který tu recenzuji. Obvykle jsem spíš na YA fantasy a když jsou tam romantické pasáže, tak jsem úplně unesená. To ovšem neznamená, že bych nečetla nic jiného. Teď mám v plánu detektivní román, takže budu opět řešit vraždy. Tentokráte s mojí oblíbenou seriálovou hrdinkou. 



Komentáře

  1. Mně osobně se tahle kniha vůbec nelíbila, nevím proč, prostě mi nějak nesedla :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevadí. Každému se nemusí líbit všechno. Já zas moc nemusim horory.

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Ta, která tančí s draky - Lucinda Hare

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø