Magie mrtvých - Ilona Andrews


Autor: Ilona Andrews
Překlad: Hana Šimečková
Počet stran: 256
Název série: Kate Daniels
Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: FANTOM Print

Anotace:

Atlanta by byla příjemným místem k životu, jen kdyby nebylo magie… 

Když magie pohltí svět, objevují se monstra a odpadlí mágové spřádají svá kouzla. Pistole se zasekávají a auta odmítají startovat. Ale pak se technologie znovu přihlásí o slovo a magie ustoupí stejně nevypočitatelně, jako se předtím objevila. Jen po ní zbudou nejrůznější druhy paranormálních problémů. 
Kate Daniels, žoldačka, které se smůla lepí na paty a do kapsy má hluboko, se živí odstraňováním právě takovýchto magických potíží. Ale když je zavražděn její opatrovník, honba za spravedlností ji vtáhne do mocenských bojů mezi dvěma nejsilnějšími frakcemi magických bytostí v Atlantě. Mezi Pány mrtvých, nekromanty ovládajícími upíry, a Smečku, polovojenský klan kožoměnců. Tyto dvě strany se vzájemně obviňují ze série nezvyklých vražd – a smrt Katina opatrovníka by s tou záhadou mohla být spojená. Obě organizace na Kate vytrvale tlačí, aby případ vyřešila a ona si začíná uvědomovat, že si ukousla větší sousto, než dokáže zvládnout… 
Zdroj (obálka i anotace): www.fantomprint.cz


Příběh se odehrává v Atlantě. Na první pohled město vypadá, jako když prošlo hned několika válkami. Kdo je ale odsud ten ví, že za všechno může magie. Vlny magie, které procházejí městem, zbouraly všechny mrakodrapy a ani menší domy před nimi nezůstaly zcela ušetřeny. Také se čas od času vytrácejí a předávají vládu technologii. V obdobích tzv. techu fungují auta, telefony a celkově věci vzniklé nějakým výzkumem na poli techniky, kdežto v případě vlády magie je nejlepším dopravním prostředkem kůň. Vždy když vlna opadne zůstávají ošklivé a zlé příšerky, zrozené z magie. A v tomhle zoufalém prostředí se seznamujeme s Kate. Pracuje v cechu jako nájemná žoldačka a zbavuje lidi všech těch magických příšerek. Ovšemže za mírný poplatek. Dobře - není až tak mírný.  Kate skrývá jedno velké tajemství, které je nebezpečné jako pro ni, tak pro ty, kteří se jí moc přiblíží. Žije sama, rodiče jí dávno zemřeli a jediný, koho má, je její opatrovník. Když je ale zavražděn i on, odmítá to nechat jen tak a do vyšetřování se pustí sama. Při svém průzkumu se dostává do boje mezi Smečkou a Lidem. Smečka je složená z kožoměnců (vlkodlaků, krysodlaků, hyenodlaků ...) a vládne jí Pán šelem Curran. Je to podle všech měřítek pěkný chlap, ale Kate dokáže vytočit k nepříčetnosti. Řekněme si, že Kate jeho také :-). Lid se zase skládá z upírů. Zde jsou upíři jako postavy bez vlastního úsudku, kteří, když je nikdo neřídí, touží jen po krvi. Proto jsou zde tzv. Páni mrtvých, kteří mají své upíry pod kontrolou a vodí je jako loutky. Upírům zase vládne Natarádža. Upír, který se pojmenoval podle indického božstva. O tom, že Kate vytáčí nemá cenu mluvit, vzhledem k tomu jak nesnáší upíry. Kvůli vraždám, které se staly ve Smečce i v Lidu, obviňuje jedna skupina druhou a Kate se dostává mezi ně. Ona si ale naopak myslí, že všechny ty potvůrky zabil jeden člověk. Nebo spíš jedna stvůra. Její pátrání je čím dál tím nebezpečnější. Podaří se Kate vypátrat vraha upírů, kožoměnců a svého opatrovníka, aniž by prozradila velké tajemství, které se k ní váže? A dozvíme se, jaké je to tajemství? Chcete-li se Kate dozvědět víc, přečtěte si její první příběh.

Ilona Andrews je pseudonym manželů Gordonových - Ilony a Andrewa. U nás jsou známí díky své sérii o žoldačce Kate Daniels. Tahle knížka se řadí mezi městskou, tzv. urban, fantasy

Hlavní hrdinkou je zde Kate Daniels, která žije sama. Sice nechce, ale bojí se kvůli svému tajemství. Je hezká, odvážná a má dost ostrý jazyk a také je vytrénovaná na zabíjení. Během příběhu se k ní přidává Derek, mladý vlkodlak, se kterým se spřátelí. Dalším hrdinou je Curran, pán šelem. Ten se podle příběhu zdá poněkud vznětlivý. Ale to je jen v přítomnosti Kate, takže je to i docela pochopitelné, vzhledem k její povaze. A také z něj vyzařuje velká autorita.

Ještě pár slov k obálce. Řekla bych, že k příběhu se hodí. Dívka na obálce má představovat Kate, ale nejdříve jsem nemohla pochopit, proč je tam ten lev. To jsem pochopila až během příběhu. Ale obálka se mi líbí. Sice mám raději obálky, kde jsou veselejší barvy, ale k tomuhle příběhu by se jasně barevný přebal ani nehodil. 

Knížka se mi celkově moc líbila. Četla jsem jí jedním dechem. Je psaná poměrně většími písmeny, takže se zdá silná, ale nemá ani 300 stránek. Příběh byl opravdu napínavý a místy jsem se i slušně zasmála. Občas jsou zde i peprnější výrazy, ale není to nic, co byste neslýchali ráno v autobuse. Také mi přijde zajímavé zpracování upírů. Proti upírům jako takovým nic nemám, čtu o nich ráda. Ale tady mi přišlo zajímavé, že aby nezabíjeli, tak je někdo řídí a má poměrně velký dosah. A musím upřímně říci, že jsem si zamilovala kožoměnce. Ještě jsem o nich nečetla a ani nevím proč, ale prostě mě hodně zaujali. Možná to bylo tím, že v této knize může kožoměnec být ve třech fázích. Nevím jak je to v ostatních knížkách, kde se tyto bytosti vyskytují, ale určitě si to zjistím a nějakou další knížku s kožoměnci si přečtu. Takže, knížka je to skvělá a už se nemůžu dočkat až dočtu druhý díl. Podle recenzí, co jsem publikovala si můžete jasně představit, co asi nejraději čtu a možná byste řekli, že tohle nebude můj šálek čaje. Že já budu spíš na ty sladké konce a milé příběhy. Máte pravdu, ale do tohohle temného magického příběhu jsem se zamilovala. 

Hodnocení:
Jak jsem už říkala, knížka je to skvělá. Nemám jí co vytknout. Ale přesto jí dávám pouze 4,5 hvězdičky. Je to proto, že jsou ještě další díly a já si chci nechat rezervu pro případ, že by to bylo ještě lepší. A také si nechávám rezervu na závěr série, protože mám pocit, že bude fenomenální.


zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz

Komentáře

  1. Túto sériu by som si rada prečítala, vyzerá to úžasne 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Súhlasím s tvojím názorom. Kate Danielos je úplne super, obzvlášť mi utkvela v pamäti tá záverečná bojová scény z druhej časti. To bolo také mega... rada sa k tomu vraciam. Akurát čítam šestku, len teraz som nemala čas, tak som v nej ešte nepokročila.

    Lyn von Nightlight

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šestý díl jsem právě dočetla a tuhle sérii opravdu miluju. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu. Potěšil mě i spin-off Magie střelného prachu :-)

      Vymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fan překlady knih

Lunapark - Richard Laymon

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Zlatý vlk - Bartłomiej Rychter

Ta, která tančí s draky - Lucinda Hare

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø