Deltora #1 - Lesy hrůzovlády - Emily Rodda


Autor: Emily Rodda
Překlad: Olga Staníčková
Počet stran: 128
Pořadí v sérii: 1
Nakladatelství: Fragment
První díl osmidílné ságy Bájná země Deltora nás uvádí do děje. Tahle knížka je rozdělená do dvou časových pásem. 
První pásmo začíná tím, že umírá starý král a jeho syn, mladý Endon, se ujímá vlády. Jeho nejlepší přítel Jarred si myslí, že jako nový král by měl Endon zrušit stará Pravidla a opět začít nosit Kouzelný pás Deltory a tím chránit své království. Král ho ale neposlouchá a Jarred je označen za zrádce a proto utíká a schová se v jedné kovárně. 
První skok v čase. Jarred se svou manželkou Annou budou mít dítě a Jarred čeká, zda ho Endon zavolá na pomoc. Jednoho dne si všimne zlých stínů, kteří krouží nad zámeckou věží. A také stříbrného šípu. Vydává se k zámku a nachází Endona, jehož žena je také těhotná. Zjišťují, že zlé stíny odnesly kameny z Kouzelného pásu a rozházely je po celé Deltoře. Endon se svou ženou uprchnou a snad se dostanou do bezpečí.
A poslední skok v čase. Trvá to 16 let, než se Lief - Jarredův syn - dostane do správného věku, aby se vydal hledat kameny rozeseté po celé zemi. Barda vyráží na cestu spolu s ním. První dobrodružství je čeká v Lesích Hrůzovlády, jak už napovídá název knížky. Tam potkávají Jasmínu, která se přidává k jejich skupince. Co se bude dít dál? Podaří se jim získat Topas? Přečtěte si a uvidíte.

Emily Rodda je pseudonym australské spisovatelky Jennifer Rowe. Pod pseudonymem píše knihy pro děti a pod svým pravým jménem píše detektivky pro dospělé.

Deltora se řadí do žánru YA fantasy. Má stejný námět jako Pán prstenů - tzn. výprava za na první pohled nemožným úkolem. Jsou stále pronásledování zlým pánem, který nyní vládne v jejich zemi. Také by se příběh dal přirovnat k Letopisům od C. S. Lewise. Hlavně tím, že děti se dostávají do nebezpečných situací.

Příběh se mi líbí. Je to čtivě napsané. A vzhledem k tomu, že je to tak tenká knížka, tak ji máte za jedno odpoledne přečtené. Vzhledem k tomu, že jsem tyhle knížky už jednou četla, tak pro mě nebylo zas až takové překvapení, co se bude dít dál, ale pro někoho, kdo vezme knížku do ruky poprvé, je to úžasné dobrodružství. Příběh jsem doslova hltala. Byla to skvělá zábava. 

Něco málo k postavám:
Máme tu více časových linií. V první části je hlavním hrdinou Endon, mladý král a Jarred, jeho nejlepší přítel. V druhé části se přesunujeme k Jarredovu synovi. Jeho jméno je Lief a je mu šestnáct. Je to hlavní hrdina celé budoucí ságy. Dále tu máme Bardu. Je to bývalý člen palácové stráže, který se vydává společně s Liefem na dlouhou cestu. Není tak mladý jako Lief, ale je stejně statečný. A další hrdinkou je tu i Jasmína, dívka, která vyrůstala sama v lese. Je statečná a chytrá. Zná království velmi dobře a je jim v týmu oporou.

Pár slov k obálce. Nová žlutá obálka v tvrdé vazbě se mi líbí více, než ta původní zelená, která byla v paperbecku. Už jsem několikrát říkala, že mám raději tvrdou vazbu. A navíc mám mnohem radši žlutou než zelenou barvu. A také se mi moc líbí ty drahokamy na hřbetě. Ukazují pokrok a taky se dá snadno odlišit, který díl máte v ruce.

Už jsem o Deltoře několikrát mluvila. Mám ji ráda už od základky. Tenkrát jsem si ji půjčovala z knihovny v původní zelené vazbě. A proto jsme velmi uvítala, že Fragment spustil reedici této série. Původně jsem si myslela, že Deltora zaujme převážně mladší čtenáře, ale už jsem si přesvědčila o tom, že to není tak úplně pravda. Vzhledem k tomu, jak je všechno napínavé, si myslím, že by to zaujalo i starší čtenáře.

Celkové hodnocení
Knížka je opravdu skvělá. Na pohled je pěkná i příběh je hezký. Opravdu jsem si tento příběh zamilovala. Dávám mu 4,5 hvězdičky. 


zdroj: veeeebookshelf.blogspot.cz




Komentáře

  1. Deltoru jsem kdysi na základce četla a je vážně skvělá. Chtěla jsem si ji přečíst znovu, ale bála jsem se, že už mě tak nezaujme a naopak mi zkazí mínění o knize samotné, jak ale vidím, tak se zrovna tohohle bát nemusím a hezky si dá re-reading :) Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. Jedna z mých nejoblíbenějších dětských knih. Jsem ráda, že to baví i někoho jiného :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budeme rádi když nám napíšete komentář. Zajímají nás vaše názory na naše příspěvky. Děkujeme.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Doktor Proktor a prdicí prášek - Jo Nesbø

Saturnin - Zdeněk Jirotka

Terry Pratchett: Život v poznámkách pod čarou - Rob Wilkins

Fan překlady knih

Arthas: Zrod krále lichů - Christie Golden