O vztazích s humorem - Hledá se autor bestselleru 2012

zdroj: www.fragment.cz
O vztazích s humorem je tenoučká povídková knížka o 113 stranách, která vznikla během projektu Hledá se autor bestselleru. Tento projekt začal v loňském roce, kdy byl námět povídek na libovolné téma. Povídky jsem četla a mluvila jsem o nich v Týdnu s knihou č. 2. Letos bylo téma udané, a to jak Vás již určitě napadlo, bylo O vztazích s humorem. 

Stejně jako v předchozím díle, zde bylo pět povídek
Směju se čím dál víc - Pavel Hewlit
Tahle povídka vypráví o mladé ženě, která hledá útočiště ve své imaginární květinové zahradě. Ani se nedivím. Vzhledem k tomu, co prožívala už od malička. Když jsem četla tuhle povídku, vybavila se mi věta, že ženy si vybírají muže, kteří jsou podobní jejich otcům. A upřímně, také jsem nepochopila, kde měl být v téhle povídce ten humor. Jestli to mělo být jen v té zahradě, tak to bylo trošku málo.

Robolovers - Nikola Najbrová
Hlavní hrdinkou je dvojnásobná matka, která před několika lety ztratila manžela. Moc tím trpí a proto zůstává pořád sama. Jednoho dne jí její nejlepší kamarádka navrhne, aby vyzkoušela nejnovější moderní výdobytek - robomuže, kteří Vám udělají pomyšlení. A od toho se odvíjí i zbytek příběhu. Tahle povídka se mi celkem líbila, každopádně byla zábavnější, než ta první. Ale ke konci už byla vidět taková mírně zvrácená závislost, což už se mi moc nelíbilo.

Klára - Markéta Skrbková
Povídka začíná vysvětlení vlastností některých žen podle jejich jména. Dozvídáme se, že naše hlavní hrdinka Klára se spíše měla jmenovat Helena, protože má takovou povahu. I když význam jmen už známe z hrnků, propisek a přívěsků, zdá se mi vtipné, že by někdo měl určité vlastnosti jenom proto, že se jmenuje Klára. Ale budiž, dobrý nápad. Povídka se mi líbila, ale konec byl takový divný. Během příběhu totiž padl jistý nápad a na konci se uskutečnil a to bylo takové hořkosladké.

Ledové víno - Lenka Neterdová
Tahle povídka se mi asi líbila ze všech nejvíc. Vypráví o jedné mladé ženě a jejím milostném životě. Bylo to hrozně vtipné. Všechno rozebírá se svou nejlepší kamarádkou. Díky své práci poznává jednoho milého vinaře a je z toho velká láska. Ale nejlepší kamarádka tím trpí. Jak to všechno dopadne? Určitě si povídku přečtěte, bude se Vám líbit.

Jitka - Tomáš Kadleček
Tahle povídka byla také parádní. Vypráví o jednom slepém muži a ženě na vozíčku. Stačí pár hodin aby se dva lidé sobě přiblížili a to se také stane v této povídce. Prožijí spolu zajímavé věci a co bude dál? To si přečtěte v této milé povídce.

Takže malé shrnutí. První povídka - Směju se čím dál víc - se mi nelíbila vůbec. Název sice napovídá, že by to mohlo být vtipné, ale je tomu úplně naopak. Jinak to byly moc pěkné příběhy. Nejlepší byly podle mého názoru povídky Ledové víno a Jitka.

Na konci knížky je medailonek každého z autorů. To je dobrý nápad, představit nové autory. A něco k obálce - je opravdu zajímavá. Ta srdce spojená trubkami, to je zajímavý nápad. Jen nevím, co si pod tím mám představit.


A na závěr moje hodnocení. Ke každé povídce bych přiřadila jednu hvězdičku. Vzhledem k tomu, že první se mi nelíbila, takže nedostane žádnou hvězdičku. Do druhé a třetí jsem se tak úplně nezamilovala, takže dostane každá půl hvězdičky. Nakonec čtvrtá a pátá povídka dostane každá jednu hvězdičku, protože byly naprosto parádní. Takže dohromady nám to dá 3 hvězdičky.

autorka: veeeebookshelf.bolgspot.cz





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Měsíční chvástačka 1/2

Letní host - Alison Andersonová

Poutník, čarodějnice a červ - Christopher Paolini

Asfalt - Štěpán Kopřiva