Knižní série


Jak víte, tento blog píšeme dva. Dumání se nám oběma zalíbilo, ale určitě nemá cenu psát to samé dvakrát. Rozhodli jsme se proto, že spojíme své síly a napíšeme příspěvek dohromady. Myslíme, že série o dumání je určitě dobrý nápad a rádi se přidáme. Snad se u čtení našeho zamyšlení budete bavit.
Jarní dumání je série zamyšlení, které pořádá Syki.

Dnešní dumání je na téma Knižní série. 

Knižních sérií je v poslední době plno - stačí se podívat na police knihkupectví. Především se mi vybaví série ze zahraniční jako je třeba Harry Potter, Percy Jackson, Mercy Thompson a takhle bych mohl pokračovat dál ještě docela dlouho. Série ale nejsou výsadou zahraničních autorů. Stačí si vzpomenout třeba na série o Tině Salo, Wetemaa a Agent JFK. 

Některé série jsou kvalitní a jiné prostě ne, ale to můžete říct i o samostatných knížkách. Stejně tak ne každá série se musí zalíbit většině čtenářů. Každý si může najít sérii, která mu vyhovuje. Ne všem se líbí vlkodlaci a tak raději sáhnou po svazku o řeckých bozích. Pokud se mi nějaká série nelíbí nebo mě po nějaké době přestane bavit, nikdo mě jí nenutí kupovat dál. 

Přijde vám, že jsou série zbytečně natahované jen kvůli zisku? Musím říct, že se snažím opravdu vybírat a daří se mi získávat kvalitní kusy. V naší knihovně se třeba najde taková skvělá záležitost jako série Úžasná Zeměplocha. K ní vychází i další knihy jako příběhy ze Zeměplochy, které jsou taky skvělé. Další je třeba již zmíněný Harry Potter, Hlídky a další. Série mám prostě rád a jediný problém, který mě v souvislosti s nimi napadá je jestli budu mít dostatek místa. 

Pokud je knižní série kvalitní a baví mě jí číst tak mi nevadí že je delší. Kolikrát mě u samostatných knih dost mrzí, že nepokračuje příběh a že se s oblíbenou postavou nesetkávám dál. To už každý z vás taky určitě zažil. Umělé nastavování příběhu za účelem vydělat co nejvíc se mi nelíbí a takovým sériím se snažím vyhýbat. Na příběhu to člověk prostě pozná. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kostičas - Samantha Shannonová

Fan překlady knih

Měsíční chvástačka 1/2

Letní host - Alison Andersonová

Poutník, čarodějnice a červ - Christopher Paolini

Asfalt - Štěpán Kopřiva